Falundafa.org
 / 
el.falundafa.org


Διάλεξη για τον Κλασικό Κινέζικο Χορό στο κολέγιο Fei Tian


Τι είναι ο «κλασικός κινεζικός χορός;» Ας μιλήσουμε για τα βασικά του. Οι κινήσεις και οι πόζες του ( shen-fa )1 έχουν αρχαίες ρίζες στις πολεμικές τέχνες και στο γεγονός ότι το όνομα για τις πολεμικές τέχνες ( wu, όπως στο wu-shu ) προφέρεται το ίδιο με το όνομα για το χορό ( wu, όπως στο wu-dao ).2 Αυτή η διπλή χρήση τέθηκε σε εφαρμογή από το θεϊκό. Εν τω μεταξύ, η αίσθηση ( shen-yun )3 των κλασικών κινέζικων χορευτικών κινήσεων προέρχεται κυρίως από κινήσεις παραδοσιακής κινεζικής όπερας.4 Νωρίς, ο κλασικός κινεζικός χορός ονομάστηκε «οπερατικός χορός».


Γιατί λοιπόν κάποιοι λένε ότι ο κλασικός κινεζικός χορός είναι μια νέα μορφή χορού που δημιουργήθηκε από την Ακαδημία Χορού του Πεκίνου; Οι κινήσεις και οι πόζες ( shen-fa ) [που διδάσκει η Ακαδημία του Πεκίνου] προέρχονται πράγματι από πολεμικές τέχνες, και από όπερα επίσης. Όμως, [πίσω στην ημέρα, ] για να καταστήσει τη φόρμα χορού κατάλληλη για διδασκαλία σε σχολή τεχνών, και για να την κάνει να φαίνεται πιο σύμφωνη με τις σύγχρονες έννοιες του πώς πρέπει να είναι ο χορός, η Ακαδημία του Πεκίνου υιοθέτησε μέρος του επιπέδου εισόδου του μπαλέτου εκπαιδευτικές μέθοδοι για τις βασικές αρχές του χορού. Όσον αφορά την ανατροπή ( tan-zi-gong )5 μέρος του κλασικού κινεζικού χορού, που είναι ακόμη πιο ριζωμένο στις διάφορες μορφές τέχνης που παραδοσιακά αποτελούν μέρος του κινεζικού πολιτισμού εδώ και χιλιάδες χρόνια. Με απλά λόγια, η Ακαδημία Χορού του Πεκίνου δεν δημιούργησε τον κλασικό χορό της Κίνας. Αυτό που δημιούργησε είναι ο όρος «κλασικός κινεζικός χορός». Πήρε το αρχικό όνομα, "κινεζικός οπερατικός χορός" και το άλλαξε σε "κλασικό κινεζικό χορό".


Η ίδια η Ακαδημία Χορού του Πεκίνου αναγνωρίζει ότι η αίσθηση χορού της ( shen-yun ) προέρχεται από τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μετακινούνται στην κινεζική όπερα και τα βασικά στοιχεία των κινήσεων και των πόζων ( shen-fa ) προέρχονται κυρίως από τον κινεζικό οπερατικό χορό και τις πολεμικές τέχνες. Και στην πραγματικότητα, η κινεζική όπερα στην πραγματικότητα λέει ότι το shen-fa προέρχεται από πολεμικές τέχνες. όπερα είχε πράγματι υιοθετήσει το Σεν-fa των παραδοσιακών κινεζικών πολεμικών τεχνών ήδη από μακρινή αρχαιότητα. Όλα αυτά μας λένε ότι ο κλασικός κινεζικός χορός είναι κάτι που υπάρχει εδώ και καιρό και όχι κάτι που εφευρέθηκε η Ακαδημία Χορού του Πεκίνου.


Γιατί λοιπόν η Ακαδημία Χορού του Πεκίνου λέει ότι ο κλασικός κινεζικός χορός είναι μια νέα μορφή που δημιούργησε; Φυσικά δεν άλλαξε απλώς το όνομα από τον «οπερατικό χορό» σε «κλασικό κινεζικό χορό» - καθιέρωσε ένα σύνολο μεθόδων για τη διδασκαλία του κλασικού κινεζικού χορού. Η Ακαδημία είναι όντως αυτή που έδωσε το νέο όνομα στον χορό. νωρίς, συνηθίζει επίσης να ονομάζει κλασικό κινεζικό χορό «οπερατικό χορό». Και έφερε μεθόδους διδασκαλίας από το μπαλέτο. Φυσικά, δεν ήταν μόνο αυτό. Χρησιμοποίησε επίσης τη μορφή μιας ακαδημίας για να διδάξει κλασικό κινεζικό χορό. Στο παρελθόν στην Κίνα, η μελέτη των τεχνών του θεάματος έγινε με παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Τα θεατρικά συγκροτήματα είχαν μια πρακτική του βετεράνου, επικεφαλής ερμηνευτής6 διδάσκοντες μαθητευόμενους, και ορισμένοι δάσκαλοι αναλάμβαναν πολλούς μαθητές ταυτόχρονα, ακόμη και τις δεκάδες άνθρωποι που αποτελούσαν ένα ολόκληρο θεατρικό συγκρότημα. Όμως, όσον αφορά τον κλασικό χορό της Κίνας που εισέρχεται σε ακαδημίες τεχνών και διδάσκεται ως «κλασικός κινεζικός χορός», η Ακαδημία Χορού του Πεκίνου μπορεί να ήταν η πρώτη που το έκανε τότε. Ωστόσο, οι νέοι μαθητές που πήγαν στο σχολείο αργότερα δεν κατάλαβαν πραγματικά όλα αυτά. Επιπλέον, το κακό ΚΚΚ7 υπονόμευσε σκόπιμα την κινεζική ιστορία, η οποία έκανε αυτούς τους μαθητές να μην ενημερώνονται για την κινεζική ιστορία, οπότε είπαν ότι ο «κλασικός κινεζικός χορός» είναι μια νέα μορφή χορού που εφευρέθηκε η Ακαδημία. Αυτό από μόνο του δεν σέβεται την ιστορία και την κληρονομιά του παραδοσιακού πολιτισμού της χιλιετίας της Κίνας.


Στην πραγματικότητα, την ίδια στιγμή που ιδρύθηκε η Ακαδημία του Πεκίνου, επαρχίες και συγκροτήματα καλλιτεχνικών παραστάσεων σε όλη την Κίνα χρησιμοποιούσαν επίσης αυτό το είδος κινεζικού χορού στη διδασκαλία και τις παραστάσεις τους. Πίσω στη δεκαετία του '40 και του '50, ακόμη και, η δική μας διευθύντρια της Ακαδημίας Τεχνών Fei Tian, κα Guo, ήταν με την Εταιρεία Θεάτρου Zhongnan, και έπαιζαν ήδη με αυτήν. Πριν από την ίδρυση της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου! Έτσι, με άλλα λόγια, περίπου την εποχή της ίδρυσης του σχολείου, πολλές καλλιτεχνικές ομάδες στην Κίνα χρησιμοποιούν ήδη το κλασικό στιλ του κινεζικού οπερατικού χορού στις παραστάσεις τους.


Ξέρετε, όλη η ορολογία που χρησιμοποιεί την Ακαδημία Χορού του Πεκίνου στην κλασική διδασκαλία του χορού προήλθε από τον οπερατικό χορό - είτε πρόκειται για τα ονόματα συγκεκριμένων τεχνικών χορού και ό, τι χρειάζονται, είτε για τους όρους που χρησιμοποιούνται στα shen-fa και shen-yun. Επιπλέον, πήρε τους όρους και τους χρησιμοποίησε ακριβώς όπως ήταν. Αυτό περιλαμβάνει όρους όπως το Τσονγκ και το Κάο8. han και tian9 ; ning, qing, yuan, qu10 ; τις τρεις κυκλικές διαδρομές κίνησης του πινγκ-γιουάν, του λι-γιουάν και του μπα-ζι-γιουάν11 • shou, yan, shen, fa, bu12 ; liang-xiang13 ; jing, qi, shen14, και πολλά, πολλά άλλα πράγματα. Όλα τα βασικά στοιχεία της φόρμας χορού - για να πάτε δεξιά πρώτα, αριστερά, να ανεβείτε πρώτα να κατεβείτε, να επιστρέψετε πρώτα προς τα εμπρός, να προχωρήσετε πρώτα να επιστρέψετε και ούτω καθεξής - αυτά εισήχθησαν από την όπερα, ακριβώς όπως είναι. Αυτό που λέω λοιπόν είναι ότι η Ακαδημία δεν δημιούργησε αυτά τα πράγματα. Ήταν μέρος του κλασικού χορού της Κίνας. Από τότε που η Ακαδημία Χορού του Πεκίνου πήρε τον «οπερατικό χορό» της Κίνας και το μετονόμασε «κλασικό κινεζικό χορό», όλοι σε ολόκληρη την Κίνα άρχισαν να χρησιμοποιούν τον όρο για να περιγράψουν το δικό τους χορό - από τους τοπικούς καλλιτέχνες μέχρι τους στρατιωτικούς συγκροτήματα τέχνης σε κάθε επαρχία, από τον ερασιτέχνη στις ομάδες επαγγελματικών τεχνών και όλων των μεγάλων επαγγελματικών σχολών και κολλεγίων, εκτός από τις θεατρικές σχολές και τα θέατρα.


Και αυτό μας φέρνει στο Shen Yun και στο Fei Tian College – δεν χρησιμοποιούν και οι δύο κλασικό κινεζικό χορό; Λοιπόν, στην αρχή, οι Shen Yun και Fei Tian College βασίστηκαν στο στυλ ή τον ρυθμό ( yun-lü )15 του κλασικού χορού που διδάσκονταν στην Ακαδημία του Πεκίνου, επειδή στη διδασκαλία του shen-fa, η Ακαδημία του Πεκίνου είχε βρει ένα τυποποιημένο yun-lü. Ωστόσο, όλα τα βασικά στοιχεία yun-lü υπήρχαν εδώ και πολύ καιρό. το Shen Yun απλώς έκανε χρήση του yun-lü που δίδαξε στην Ακαδημία. Έχεις την ιδέα, σωστά; Οι Shen Yun και Fei Tian απλώς χρησιμοποίησαν το yun-lü της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου.


Η πραγματικότητα του κλασικού κινεζικού χορού στην Κίνα σήμερα είναι ότι κάθε επαρχία έχει το δικό της στυλ. Ακόμα και τα διάφορα κολέγια στο Πεκίνο δεν χρησιμοποιούν το yun-lü της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου, και μάλιστα το απορρίπτουν ανοιχτά. Δεν υπάρχει ούτε μία ομάδα καλλιτεχνικών παραστάσεων σε όλη την Κίνα που χρησιμοποιεί την προσέγγιση της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου στην εκπαίδευση χορού ή τις παραστάσεις τους, επειδή όλοι πιστεύουν ότι η δική τους εκδοχή του κλασικού κινεζικού χορού είναι η καλύτερη. Το περίεργο είναι ότι ακόμη και το ίδια το χορευτικό σύνολο νέων της Ακαδημίας του Πεκίνου έχει πάρει τον κλασικό κινεζικό χορό και τον άλλαξε πέρα από την αναγνώριση, αναμειγνύοντας σε έναν λεγόμενο «μοντέρνο χορό κινέζικου στιλ». Για την Ακαδημία Χορού του Πεκίνου, αυτό είναι πραγματικά ένα χαστούκι στο πρόσωπο. Εάν δεν σέβεστε καν τον εαυτό σας, πώς θα περιμένατε από άλλους να σας σεβαστούν; Παίρνουν ακόμη και αυτό το παρασκεύασμα που ονομάζουν «χορό Χαν-Τανγκ» και το διδάσκουν ως κλασικό κινεζικό χορό, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι παρά κινήσεις αλεπούδων και έχει μια φλογερή ατμόσφαιρα. Είναι πραγματικά λυπηρό να βλέπω αυτό να συμβαίνει στο πιο σεβαστό χορευτικό ίδρυμα της Κίνας.


Όταν ιδρύθηκε το κολέγιο Fei Tian, ήθελε να διδάξει το yun-lü της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου, οπότε ήταν απαραίτητο να χρησιμοποιηθούν μερικές από τις ρουτίνες χορού της Ακαδημίας για μαθησιακούς σκοπούς. Στην πραγματικότητα, ο Fei Tian θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιήσει τον χορό yun-lü που διδάσκονταν στο πανεπιστήμιο Minzu της Κίνας, ή οποιονδήποτε περιφερειακό ή επαρχιακό χορό yun-lü, ή θα μπορούσε απλώς να χρησιμοποιήσει απευθείας τον χορό yun-lü από την όπερα. Όμως, από τότε, οι περισσότεροι εκπαιδευτές στην Ακαδημία Τεχνών Fei Tian ήταν απόφοιτοι της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου, ήταν φυσικό να πάμε με το yun-lü που είχαν μάθει οι εκπαιδευτές. Σε κάθε περίπτωση, το yun-lü της Ακαδημίας του Πεκίνου ήταν σωστό και εκπλήρωσε τις ανάγκες του Shen Yun, οπότε χρησιμοποιήθηκε για διδασκαλία.


Όσον αφορά το yun-lü, ας δούμε τα πράγματα από μια πνευματική πλευρά ή μια οπτική καλλιέργειας. Η κινεζική κουλτούρα παραχωρήθηκε θεϊκά, και έχει παρακολουθηθεί από ανώτερα όντα. Όταν η Ακαδημία Χορού του Πεκίνου συνέταξε ένα πρόγραμμα σπουδών για τον κλασικό χορό, τα ανώτερα όντα γνώριζαν από καιρό ότι αυτό ήταν κάτι που θα χρειαζόταν να χρησιμοποιήσει το Σεν Γιουν στο μέλλον. Υπήρχε σίγουρα ένα θεϊκό χέρι πίσω από τη μορφή χορού. Το γεγονός ότι το Shen Yun θα χρησιμοποιούσε αυτή τη μορφή χορού για να προσφέρει απελευθέρωση στον ανθρώπινο κόσμο ήταν ένα πολύ σημαντικό πράγμα. Η ανθρώπινη κουλτούρα επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά. Υπήρχε το ερώτημα εάν [η μορφή του χορού] θα ήταν σύμφωνη με τον πολιτισμό που οι θεοί είχαν καθορίσει για την ανθρωπότητα πολύ πριν από την αυγή της ιστορίας. Έτσι, για να χρησιμοποιηθούν αυτά τα πράγματα από τον Σεν Γιουν για να σώσουν όντα, έπρεπε να γίνουν προετοιμασίες εκ των προτέρων. Από αυτή την οπτική γωνία, αυτοί που καθιέρωσαν τις κλασικές μεθόδους διδασκαλίας χορού του Κινεζικού Χορού της Ακαδημίας του Πεκίνου έκαναν ένα υπέροχο πράγμα.


Με το Shen Yun Performing Arts και το Fei Tian College να φτάνουν μέχρι εδώ, μπορείτε να δείτε ότι τα πρότυπα του Fei Tian και του Shen Yun για το shen-faείναι τώρα αρκετά διαφορετικοί από αυτούς της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου. Αυτό που οι Shen Yun και Fei Tian College επιδιώκουν να επιτύχουν μέσω της κλασικής διδασκαλίας του χορού είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που ακολουθεί η Beijing Dance Academy. Ο πρώτος θέλει να επιστρέψει στον τρόπο της παράδοσης και να φέρει αυτή τη μορφή χορού στην υψηλότερη κατάσταση, την ουσία της θεϊκής κουλτούρας της Κίνας. Το τελευταίο, εν τω μεταξύ, ακολουθεί την πτωτική σπείρα της κοινωνίας και, προσπαθώντας να διατηρήσει τη μόδα και τη μόδα, παραμορφώνει το παραδοσιακό και κλασικό. Σε αυτό το σημείο, έχει προσθέσει ακόμη και στο πρόγραμμα σπουδών και τις παραστάσεις του κλασικού χορού, με μοντέρνο χορό κινεζικού στιλ, σύγχρονο χορό, και αυτό το ψεύτικο πράγμα Han-Tang. ο λεγόμενος χορός Χαν-Τανγκ και οι κινήσεις του δημιουργήθηκαν από αυτούς που ελέγχονται από πνεύματα αλεπούδων. Δεν θα τους αρέσει να το ακούν, να είμαστε σίγουροι, επειδή μπορεί να αισθάνονται ότι απειλούνται τα κεκτημένα συμφέροντά τους. Ωστόσο, όποιος μαθαίνει αυτό το πράγμα θα κατακτηθεί από ένα πνεύμα αλεπούς. Δεν μπορεί κανείς να το αγνοήσει όταν βλέπει τους ανθρώπους να πληγωθούν. Αλλά αυτό το πράγμα μόλις βυθίστηκε στα σημερινά κολλέγια. Όσο θλιβερό μπορεί να είναι, είναι προϊόν των καιρών.


Κοιτάζοντας λοιπόν πού βρίσκονται τα πράγματα τώρα, είτε πρόκειται για την Ακαδημία Χορού του Πεκίνου, είτε το κολέγιο Fei Tian και το Shen Yun, τα βασικά στοιχεία κλασικού χορού της Κίνας που χρησιμοποιούν είναι πανομοιότυπα. Είναι απλώς ότι τα πρότυπα τους για το shen-fa είναι διαφορετικά, οι στόχοι τους ως θεσμοί είναι διαφορετικοί και, αφού ο Fei Tian και το Shen Yun επιμήκυναν το shen-fa τους, το yun-lü έγινε επίσης διαφορετικό. Στην αρχή, το κολέγιο Fei Tian και το Shen Yun χρησιμοποίησαν απλώς το yun-lü της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου. Αλλά σε αυτό το σημείο, το yun-lü του Shen Yun δεν είναι πλέον το ίδιο με την Ακαδημία του Πεκίνου και, στην πραγματικότητα, το χάσμα σταδιακά άνοιξε μεταξύ των δύο.


Όπως γνωρίζετε, το Shen Yun έχει επιτύχει τα υψηλότερα πρότυπα όσον αφορά το χορό shen-fa. Αυτές οι δεξιότητες shen-fa είναι κάτι περιζήτητο όχι μόνο από εκείνους στον κλασικό κινεζικό χορό, αλλά και από εκείνους σε κάθε είδους μορφές χορού και φυσικές τέχνες. Οι άνθρωποι τα έψαχναν από τα αρχαία χρόνια, και ορισμένοι είπαν ότι κανένα άτομο δεν έχει αυτές τις δεξιότητες χορού. Αντιπροσωπεύουν το αποκορύφωμα του επιτεύγματος σε όλες τις μορφές χορού και ονομάζονται: "shen dai shou" (το σώμα οδηγεί τα χέρια) και "kua dai tui" (τα ισχία οδηγούν τα πόδια).16 Η προπόνηση με αυτές τις τεχνικές επιμηκύνει τα άκρα κάποιου σε βαθμό πέρα από αυτό που κατόρθωσε να επιτύχει οποιαδήποτε άλλη μορφή χορού. Ακόμα και το μπαλέτο και η ρυθμική γυμναστική συνεχίζουν να αναρωτιούνται και να αναζητούν αυτά τα πράγματα. Έχουν ακούσει μόνο για αυτά, αλλά κανείς δεν μπορεί να τους διδάξει και κανείς δεν μπορεί να τους καταλάβει πραγματικά. Έτσι είναι τώρα και κανείς δεν ξέρει να εφαρμόζει αυτά τα πράγματα. Αλλά όλοι γνωρίζετε για το "shen dai shou" και το "kua dai tui ". Αυτά είναι πράγματα που μου πέρασαν, ο σουφού σου. Όσοι στο Shen Yun, καθώς και οι φοιτητές και η σχολή του κολλεγίου Fei Tian και της Ακαδημίας Τεχνών, τα μάθαιναν και τα εφαρμόζουν. Σε αυτό το σημείο, οι μαθητές εκπαιδεύονται στο στυλ του κλασικού κινεζικού χορού του Shen Yun και όχι στο Ακαδημία του Πεκίνου. Ουσιαστικά, το Shen Yun έχει τη δική του αίσθηση χορού, το δικό του yun-lü. Αυτό που έχουμε τώρα δεν είναι πλέον το ίδιο με την Ακαδημία Χορού του Πεκίνου. Εάν επρόκειτο να ακολουθήσετε τις ίδιες ρουτίνες χορού –όπως πριν από λίγες ημέρες όταν παρακολουθούσατε ένα βίντεο μερικών από τις ρουτίνες της Ακαδημίας Χορού του Πεκίνου– και να τα εκτελέσετε χρησιμοποιώντας το shen-fa του Shen Yun, τότε αυτό θα φαινόταν εντελώς διαφορετικό. Έτσι, με άλλα λόγια, στην αρχή το Shen Yun χρησιμοποιούσε το yun-lü τους, αλλά με την πάροδο του χρόνου έχει σφυρηλατήσει ένα δικό της μονοπάτι. Με τον τρόπο με τον οποίο οι μέθοδοι επιμήκυνσης του έχουν μετατρέψει το yun-lü του, το Shen Yun έχει πλέον χαράξει τη δική του θέση. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα πρέπει να είστε ξεκάθαροι.


Ο κλασικός κινεζικός χορός είναι πραγματικά «κλασικός» – ένα λαμπρό αποκορύφωμα χιλιάδων ετών πολιτισμού. Ακόμη και η Ακαδημία Χορού του Πεκίνου δεν μπορεί να ξεφύγει από τον όρο «κλασική», καθώς την αποκαλεί επίσης «κλασικό χορό». Γιατί το ονομάζει η Ακαδημία κλασικό χορό; Πώς θα μπορούσε να κληθεί κλασική μια σύγχρονη, νέα μορφή χορού; Δεν είναι αντίφαση; Το σχολείο απλώς ανέπτυξε μια σύγχρονη μέθοδο διδασκαλίας για αυτό, ενώ ό, τι είναι κλασικό σχετικά με αυτό υπήρχε από καιρό και τα βασικά του στοιχεία υπήρχαν εδώ και πολύ καιρό. Αυτό έχει νόημα, σωστά;


Στο παρελθόν, έχω μιλήσει μαζί σας για το πώς η κινεζική κουλτούρα ήταν θεϊκά εμπνευσμένη και πώς η Κίνα είναι ένα ξεχωριστό μέρος - η κουλτούρα της δημιουργήθηκε και έχει παρακολουθηθεί με κάθε τρόπο από ανώτερα όντα. Και όλοι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από τη φυλή, ήταν κάποτε οι άνθρωποι μιας δυναστείας στην Κίνα. όλοι ενσαρκώθηκαν στην Κίνα για μερικές εκατοντάδες χρόνια πριν μετενσαρκωθούν κάπου αλλού, και έτσι ήταν για πέντε χιλιάδες χρόνια. Έτσι, αυτή η κουλτούρα, για να το θέσω άμεσα, είναι κάτι που όλοι βρήκαν σε όλο τον κόσμο στο παρελθόν. Έτσι, όταν οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από τη φυλή ή την εθνικότητά τους, βλέπουν τα παραδοσιακά κομμάτια που εκτελεί το Σεν Γιουν, έχουν αυτό το αόριστο αίσθημα οικειότητας - ειδικά όταν βλέπουν την κουλτούρα να εμφανίζεται στην παράσταση μέσω του κλασικού κινεζικού χορού. Όταν βλέπουν την απεικόνιση των οικουμενικών αξιών που είχε η ανθρωπότητα από τα αρχαία χρόνια, και της σκέψης, των πεποιθήσεων και των εθίμων από τον παραδοσιακό πολιτισμό, τα καταλαβαίνουν όλα. Και αυτό γιατί κάπου στις αναμνήσεις τους βρίσκονται εμπειρίες από αυτού του είδους τον πολιτισμό. Έτσι, όταν το Shen Yun σώζει όντα μέσω των παραστάσεων του, οι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν τι παρακολουθούν και να σωθούν. Εάν επρόκειτο να χρησιμοποιήσετε κάτι από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα ή εθνικότητα, δεν θα είχε τόσο μεγάλο αντίκτυπο και θα ήταν δύσκολο να γίνει κατανοητό. οι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν τι παρακολουθούν και να σωθούν. Εάν επρόκειτο να χρησιμοποιήσετε κάτι από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα ή εθνικότητα, δεν θα είχε τόσο μεγάλο αντίκτυπο και θα ήταν δύσκολο να γίνει κατανοητό. οι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν τι παρακολουθούν και να σωθούν. Εάν επρόκειτο να χρησιμοποιήσετε κάτι από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα ή εθνικότητα, δεν θα είχε τόσο μεγάλο αντίκτυπο και θα ήταν δύσκολο να γίνει κατανοητό.


Ας μιλήσουμε για μια άλλη πτυχή αυτού. Πίσω στην πρώιμη περίοδο του κλασικού κινεζικού χορού, κατά την προϊστορία, όταν οι θεοί έδιναν κουλτούρα στην ανθρωπότητα, ήξεραν ότι οι άνθρωποι θα παραμόρφωναν τη μορφή του χορού καθώς μεταβιβάστηκε. Όπως γνωρίζουμε, οι άνθρωποι βρίσκονται σε «πρόοδο» - θέλουν να κάνουν το σημάδι τους δημιουργώντας κάτι νέο, να προχωρήσουν με τρόπο διαφορετικό από τους άλλους ή να κάνουν πράγματα καλύτερα από άλλα. Αλλά αυτό το είδος σκέψης αλλάζει στην πραγματικότητα την παράδοση. Ανεξάρτητα από το πόσο αλλάζετε κάτι, δεν θα είναι τόσο καλό όσο το πρωτότυπο, που δόθηκε θεϊκά. Ίσως να πιστεύετε ότι είναι μοντέρνο, είναι πραγματικά καινοτόμο, είναι πολύ καλό και ενδιαφέρον, αλλά δεν έχει καμία ουσία και δεν είναι κάτι που θα λάβει θεϊκή προστασία ή θα διαιωνιστεί από ανώτερα όντα. Έτσι η ιδέα είναι, Τα θεϊκά όντα έλαβαν υπόψη αυτά τα πράγματα όταν άρχισαν να περνούν τον κλασικό κινεζικό χορό, και έτσι δεν το έδωσαν απευθείας ή στο σύνολό του. Κάποια από αυτά μεταβιβάστηκαν στο δικαστήριο, κάποια μέσα από λαϊκές παραδόσεις, και άλλα μέσα από όπερα, αλλά είναι αλήθεια Το shen-fa διατηρήθηκε στις πολεμικές τέχνες.


Ξέρετε, ιστορικά, η πρακτική των πολεμικών τεχνών ήταν ένα πολύ σοβαρό πράγμα. Πίσω στην ημέρα, όσοι τους εξασκούσαν θα πολεμούσαν μέχρι θανάτου και θα έπρεπε να τα χρησιμοποιήσουν στο πεδίο της μάχης. Αν τα κάνατε τυχαία, θα σκοτώνατε, και έτσι κανείς δεν τολμούσε να τα χάσει μαζί τους, και αυτό εμπόδισε αποτελεσματικά το shen-fa να αλλάξει. Πράγματι, τα σύνολα των κινήσεων που χρησιμοποιούνται στις πολεμικές τέχνες υπήρχαν εδώ και χιλιάδες χρόνια, και έτσι το shen-fa τους μεταβιβάστηκε συνεχώς. Αλλά στις μέρες μας, το κακό φάντασμα του ΚΚΚ ήρθε για να διώξει τους Κινέζους και να καταστρέψει τις παραδόσεις της Κίνας. Βλέποντας ότι οι πολεμικές τέχνες ήταν μέρος του παραδοσιακού πολιτισμού, προσπάθησε επίσης να το καταστρέψει. Είχε λοιπόν τους ανθρώπους να δημιουργήσουν νέες πολεμικές τέχνες και να καταργήσουν όλες τις παραδοσιακές πολεμικές τέχνες. Θα μπορούσε να είναι ότι ορισμένοι πνευματικοί καλλιεργητές που ζουν στα βουνά έχουν διατηρήσει τις παραδοσιακές μορφές, και σίγουρα τα πραγματικά βασικά πράγματα θα είχαν διατηρηθεί μαζί τους. Όμως για τις πολεμικές τέχνες που μπορούν να βρεθούν στον κόσμο, έχουν σαμποτάρει από το κακό ΚΚΚ και είναι νέες πολεμικές τέχνες που έχουν εκτοπίσει εντελώς τις παραδοσιακές μορφές. Και έτσι οι παραδοσιακές πολεμικές τέχνες είναι αυτό που είχε διατηρήσει αποτελεσματικά αυτό το shen-fa κατά τη διάρκεια χιλιάδων ετών.


Στη μεγαλύτερη πολιτιστική σφαίρα της Κίνας, οι τέχνες επηρεάζουν και αλληλοσυμπληρώνονται, και μπορούν να αλληλοσυγκεντρωθούν. Για παράδειγμα, πολλές μορφές τέχνης έχουν δανειστεί την τέχνη της πτώσης ( tan-zi-gong ), και πολλές έχουν δανειστεί το shen-fa των πολεμικών τεχνών. Σωστά; Και ένα άλλο πολύ σημαντικό πράγμα είναι η αίσθηση ( shen-yun ) που έχει παραδοθεί ως μέρος της όπερας. Η αξία του shen-yun γίνεται εμφανής όταν προσπαθείτε να εκφράσετε τα πράγματα της ουσίας. Σε κάτι απλό όπως το μπαλέτο, η μεταφορά εσωτερικής έννοιας δεν είναι απαίτηση. Όμως, στον κλασικό κινεζικό χορό, από την άλλη πλευρά, πρέπει να έχετε αυτό το shen-yun πτυχή, πρέπει να είστε σε θέση να μεταφέρετε τη συναισθηματική έκφραση και να είστε σε θέση να μεταφέρετε ό, τι θέλετε. Αυτός είναι ο ρόλος που μπορεί να παίξει ο [ shen-yun ], για παράδειγμα, όταν απεικονίζει χαρακτήρες για ιστορίες χορού Shen Yun. Με αυτό, μπορείτε να απεικονίσετε χαρακτήρες. με αυτό, μπορείτε να μεταφέρετε μια ιστορία. και με αυτό, το Shen Yun είναι σε θέση να παράγει κομμάτια χορού και να τα χρησιμοποιεί για να σώσει ανθρώπους. Όταν κοιτάζετε τα πράγματα με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να δείτε την αξία και τη σημασία της θεϊκής κουλτούρας.


Ο θεϊκά παραχωρημένος πολιτισμός έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, δηλαδή ότι πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ισορροπία του γιν και του γιανγκ στον ανθρώπινο κόσμο. Δηλαδή, ένα μόνο πράγμα είναι να έχει ταυτόχρονα θετικό και αρνητικό σκοπό. Επομένως, οι πολεμικές τέχνες δεν μπορούσαν να υπάρξουν για έναν μόνο λόγο και απλώς να είναι πολεμικές τέχνες για δικό της λόγο. Η λέξη wu έπρεπε να έχει διπλή χρήση (武 για πολεμικές τέχνες και για χορό ). η προφορά είναι η ίδια αλλά ο γραπτός χαρακτήρας είναι διαφορετικός. Και το ίδιο wu μπορεί ακόμη και να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους. Όταν τα ανώτερα όντα κάνουν κάτι, δεν είναι μόνο για έναν σκοπό και μόνο. Κάθε φορά που κάτι νέο εμφανίζεται στον κόσμο, συνδέεται με πράγματα σε όλες τις άλλες διαστάσεις. Πρέπει λοιπόν να σκεφτούν τι αντίκτυπο θα έχει αυτό το πράγμα σε κάθε διάσταση: τον αντίκτυπο σε διαστάσεις τόσο υψηλότερων όσο και χαμηλότερων επιπέδων, σε κατακόρυφες διαστάσεις και τον αντίκτυπο σε οριζόντιες διαστάσεις. Όταν αναδύεται κάτι νέο, μπορείτε να το κρατήσετε στον κόσμο μόνο εάν είναι κάτι που θα έχει θετικό αποτέλεσμα σε κάθε διάσταση και μπορεί να εναρμονιστεί καλά με οτιδήποτε άλλο. Διαφορετικά, το πράγμα δεν θα είναι σε θέση να το κρατήσει, δεν θα αναγνωριστεί και δεν θα προχωρήσει, καθώς πρέπει να αναγνωριστεί από ανώτερα όντα. Έτσι, όταν ένα θεϊκό ον περνάει κάτι κάτω, δεν μεταβιβάζει μόνο αυτό το πράγμα και αγνοεί τα υπόλοιπα. Πρέπει να εξομαλύνει όλες τις συνδέσεις μεταξύ μιας τεράστιας ομάδας όντων. Αυτό δεν είναι απλό πράγμα, έτσι; Καθόλου.


Όταν εκείνοι στην κοινότητα των τεχνών αρχίζουν να διαφωνούν για πράγματα, μερικές φορές μπορεί να είναι αρκετά ενδιαφέρον. Οι άνθρωποι στον κόσμο της κινεζικής όπερας αναρωτιούνται την Ακαδημία Χορού του Πεκίνου, λέγοντας πράγματα όπως: Πώς μπορείτε να πείτε ότι βρήκατε κάποιο είδος κλασικού χορού, όταν όλα αυτά τα πράγματα είναι από την όπερα; Και, στην πραγματικότητα, είναι δικό τους - ειδικά το shen-yun - όλα προέρχονται από την όπερα. Αλλά τότε οι άνθρωποι πολεμικών τεχνών λένε [στους ανθρώπους της όπερας]: Ο χορός που χρησιμοποιείτε στην όπερα σας, αυτό είναι όλο από τις πολεμικές τέχνες. Και είναι αλήθεια, είναι σχεδόν όλα. Ακόμα και το shen-yun [χρησιμοποιείται στην όπερα] είναι κάτι που εξελίχθηκε από το shen-fa των πολεμικών τεχνών, και αυτό ισχύει για όλα αυτά. Μόλις το εντοπίσετε πίσω, φτάνετε στις πολεμικές τέχνες. Γιατί ξεκίνησα μιλώντας για τη διπλή χρήση του wu; Το να φτάσετε στη ρίζα του και να φτάσετε πραγματικά στο τι σημαίνει, είναι ένα wuμε διπλή εφαρμογή: χρησιμοποιείται με πολιτιστική ή καλλιτεχνική έννοια, είναι για χορό. χρησιμοποιείται σε πολεμική ή στρατιωτική έννοια, είναι για μάχη. Ένα πολιτιστικό και ένα πολεμικό. ένα θετικό και ένα αρνητικό. Αυτός είναι ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο η ανθρώπινη κουλτούρα, ξέρετε – όταν φέρετε κάτι, θα εκδηλωθεί με δύο τρόπους στον ανθρώπινο κόσμο σίγουρα. Εάν θέλετε να επιτύχετε κάτι που είναι εντελώς καλό, δεν μπορείτε, καθώς το πράγμα πρέπει επίσης να έχει κάτι κακό σε αυτό. Και αν θέλετε να δημιουργήσετε κάτι κακό, δεν μπορείτε να το κάνετε και αυτό, αφού πρέπει να έχετε κάτι καλό με αυτό. Αυτό συμβαίνει επειδή στον ανθρώπινο κόσμο τα πράγματα έχουν μια ισορροπία καλού και κακού, ισορροπία του γιν και του γιανγκ. Και έτσι προέκυψε αυτό το φαινόμενο και είναι πώς είναι η ανθρώπινη κουλτούρα.


Γιατί λοιπόν όλοι –είτε στον Παράδεισο είτε στη Γη– να αντιταχθούν στον άθλιο ΚΚΚ; Τα ανώτερα όντα δεν το αναγνωρίζουν – δεν είναι καλό, ούτε είναι το είδος του κακού που οι θεοί επιτρέπουν. Είναι μια απόκλιση, ένα πολύ περιφρονητικό, πραγματικά κακό τερατώδες. Δεν υπάρχει θέση για αυτό στο σύμπαν. Είναι απλώς κάτι που έχει συμβεί στους τελικούς χρόνους, όταν οι άνθρωποι έχουν πολύ κάρμα. Δεν έχει καμία διαφορά πόσο απαίσιο ή τυραννικό μπορεί να δράσει. Τα ανώτερα όντα το χρησιμοποιούν απλώς για να απαλλαγούν από το κάρμα για όσους έχουν μεγάλο κάρμα, και μόλις τελειώσουν με αυτό, θα το καταστρέψουν. Αλλά όταν ένα υψηλότερο ον είναι μεταξύ των ανθρώπων, η διάδοση διδασκαλιών του Φα υψηλότερων αεροπλάνων για να σώσει τους ανθρώπους, αυτό είναι διαφορετικό και δεν δεσμεύεται από τις αρχές του ανθρώπινου επιπέδου.


Τελικά, αυτό για το οποίο μίλησα σήμερα ήταν συνοπτικό, αλλά και ακριβές. Έτσι δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα πράγματα, πράγματι. Καταλαβαίνετε όλοι;


( Οι μαθητές χορού και η σχολική τάξη, σύμφωνα με την κινεζική παράδοση να ευχαριστούν τον δάσκαλο, καταλήγουν λέγοντας, "Xie-xie, Shifu!" )



Λι Χονγκτζί

27 Ιουλίου 2019



-------------



(Η μετάφραση των όρων παρέχεται από το ShenYun.com. 22 Αυγούστου 2019.)


1. Κυριολεκτικά «η μέθοδος του σώματος» (身法shēnfǎ ), αυτό περιλαμβάνει τις κύριες πόζες και τα μονοπάτια κίνησης του κλασικού κινεζικού χορού.


2. Οι κινεζικοί χαρακτήρες για τις πολεμικές τέχνες (武, όπως στο 武術wǔshù ) και ο χορός (in, όπως στο 舞蹈wǔdǎo ) είναι ομόφωνα, και τα δύο προφέρονται τρίτου τόνου wǔ.


3. Ο πρώτος χαρακτήρας αυτού του όρου (身 韻shēnyùn ) σημαίνει «σώμα». Το δεύτερο αναφέρεται στην αύρα ή τη γοητεία της έκφρασης ενός καλλιτέχνη. Η συνολική ιδέα αναφέρεται στην έκφραση της εσωτερικής ομορφιάς ή της αίσθησης του κλασικού κινεζικού χορού. Να μην συγχέεται με το όνομα Shen Yun (神韻shényùn ).


4. Όπερα παραδοσιακού κινέζικου ( 戲曲xìqǔ ) περιλαμβάνει μια σειρά από παραστατικές τέχνες. Μια τρέχουσα μορφή που είναι γνωστή στη Δύση είναι η όπερα του Πεκίνου.


5. Κυριολεκτικά «τεχνικές χαλιών» (毯子 功tǎnzigōng ), αυτός ο όρος αναφέρεται σε μια σειρά τεχνικών ανατροπής και ανατροπής, οι οποίες συχνά ασκούνται σε στρώματα για προστασία.


6. Ο όρος που χρησιμοποιείται εδώ (老師傅lǎoshīfu ) αναφέρεται σε μια θέση που παραδοσιακά κατέχει ένα άτομο σε ένα μικρό συγκρότημα καλλιτεχνικών παραστάσεων. Οι ευθύνες αυτού του ατόμου περιελάμβαναν συχνά τη διδασκαλία, τη σκηνοθεσία και την κύρια εκτέλεση.


7. Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα.


8. Κλίνοντας το άνω σώμα διαγώνια προς τα εμπρός (衝chōng ) και διαγώνια προς τα πίσω ( 靠 kào ).


9. Σύροντας το στήθος μέσα ( 含hán ) και σπρώχνοντάς το έξω (腆tiǎn ).


10. Ένα σύνολο απαιτήσεων για να κάνουν τις κινήσεις πιο αισθητικά ευχάριστες, κυριολεκτικά: στρίψιμο (擰n ) ng ), κλίση (ǐ qǐng ), κυκλικό (圓yuán ), κυρτό (曲 ).


11. Οι τρεις διαδρομές κυκλικής κίνησης: κύκλος στο οριζόντιο επίπεδο (平 圓píngyuán ), κύκλος στο κατακόρυφο επίπεδο (立 圓lyuán ) και κύκλος σχήμα-οκτώ (八字 圓bāzìyuán ).


12. Καλλιτεχνική γνώση των κινήσεων των βραχιόνων (手shǒu ). έκφραση των ματιών (眼yǎn ); πόζες και φόρμα (身shēn ); μέθοδοι (法 ); και πεζοδρόμιο ( 步 bù ).


13. Για να κάνετε μια στάση (亮相liàngxiàng ).


14. Η ζωτικότητα ότι η κλασική κινεζική χορού πρέπει να εγχέεται με: το πνεύμα, την ενέργεια, την ψυχή (精Jing , 氣Qi , 神σεν ).


15. Ρυθμός, ρυθμός ή συναίσθημα (韻律yùnlǜ ) όπως εφαρμόζεται στον χορό.


16. Το σώμα οδηγεί τα χέρια (身 帶 手shēn dài shǒu ). τα ισχία οδηγούν τα πόδια (胯 帶 腿kuà dài tuǐ )